Divider

Святитель Филипп, Митрополит Московский и всея России, чудот

dr.hamelion

Well-Known Member
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:2.416
Реакции:1
Баллы:0
Адрес: Волгоград
Святитель Филипп, Митрополит Московский и всея России, чудотворец
Дни памяти: Январь 9, Июль 3, Октябрь 5



Икона Святителя Филлипа

Святитель Филипп, Митрополит Московский, в миру Феодор, происходил из знатного боярского рода Колычевых, занимавших видное место в Боярской думе при дворе московских государей. Он родился в 1507 году. Его отец, Степан Иванович, "муж просвещенный и исполненный ратного духа", попечительно готовил сына к государственному служению. Благочестивая Варвара, мать Феодора, кончившая свои дни в иночестве с именем Варсонофия, сеяла в душе его семена искренней веры и глубокого благочестия. Юный Феодор Колычев прилежал к Священному Писанию и святоотеческим книгам, на которых зиждилось старинное русское просвещение, совершавшееся в Церкви и в духе Церкви. Великий князь Московский, Василий III Иоаннович, отец Иоанна Грозного, приблизил ко двору молодого Феодора, которого, однако, не манила придворная жизнь. Сознавая ее суетность и греховность, Феодор всё глубже погружался в чтение книг и посещение храмов Божиих. Жизнь в Москве угнетала молодого подвижника, душа его жаждала иноческих подвигов и молитвенного уединения. Искренняя привязанность к нему юного княжича Иоанна, предвещавшая большое будущее на поприще государственного служения, не могла удержать в граде земном взыскующего Града Небесного.
Святитель Филипп, Митрополит Московский, в миру Феодор, происходил из знатного боярского рода Колычевых, занимавших видное место в Боярской думе при дворе московских государей. Он родился в 1507 году. Его отец, Степан Иванович, "муж просвещенный и исполненный ратного духа", попечительно готовил сына к государственному служению. Благочестивая Варвара, мать Феодора, кончившая свои дни в иночестве с именем Варсонофия, сеяла в душе его семена искренней веры и глубокого благочестия. Юный Феодор Колычев прилежал к Священному Писанию и святоотеческим книгам, на которых зиждилось старинное русское просвещение, совершавшееся в Церкви и в духе Церкви. Великий князь Московский, Василий III Иоаннович, отец Иоанна Грозного, приблизил ко двору молодого Феодора, которого, однако, не манила придворная жизнь. Сознавая ее суетность и греховность, Феодор всё глубже погружался в чтение книг и посещение храмов Божиих. Жизнь в Москве угнетала молодого подвижника, душа его жаждала иноческих подвигов и молитвенного уединения. Искренняя привязанность к нему юного княжича Иоанна, предвещавшая большое будущее на поприще государственного служения, не могла удержать в граде земном взыскующего Града Небесного.
В воскресный день, 5 июня 1537 года, в храме, за Божественной литургией, Феодору особенно запали в душу слова Спасителя: "Никто не может работать двум господам" (Мф. 6, 24), решившие его дальнейшую судьбу. Усердно помолившись Московским чудотворцам, он, не прощаясь с родными, тайно, в одежде простолюдина покинул Москву и некоторое время укрывался от мира в деревне Хижи, близ Онежского озера, добывая пропитание пастушескими трудами. Жажда подвигов привела его в знаменитый Соловецкий монастырь на Белом море. Там он исполнял самые трудные послушания: рубил дрова, копал землю, работал на мельнице. После полутора лет искуса игумен Алексий, по желанию Феодора, постриг его, дав в иночестве имя Филипп и вручив в послушание старцу Ионе Шамину, собеседнику преподобного Александра Свирского (+ 1533- память 30 августа). Под руководством опытных старцев инок Филипп возрастает духовно, усиливает пост и молитву. Игумен Алексий посылает его на послушание в монастырскую кузницу, где святой Филипп с работой тяжелым молотом сочетает делание непрестанной молитвы. К началу службы в храме он всегда являлся первым и последним выходил из него. Трудился он и в хлебне, где смиренный подвижник был утешен небесным знамением. В обители показывали после образ Богоматери "Хлебенный", чрез который Заступница Небесная явила Свое благоволение смиренному Филиппу-хлебнику. По благословению игумена, святой Филипп некоторое время проводит в пустынном уединении, внимая себе и Богу.
 

dr.hamelion

Well-Known Member
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:2.416
Реакции:1
Баллы:0
Адрес: Волгоград
Для тайных молитвенных подвигов святой Филипп часто удалялся на безмолвие в глухое пустынное место, за две версты от монастыря, получившее впоследствии название Филипповой пустыни.
Но Господь готовил святого угодника для иного служения и иного подвига. В Москве о соловецком отшельнике вспомнил любивший его когда-то в отроческие годы Иоанн Грозный. Царь надеялся, что найдет в святителе Филиппе верного сподвижника, духовника и советника, который по высоте монашеской жизни ничего общего не будет иметь с мятежным боярством. Святость митрополита, по мнению Грозного, должна была одним кротким духовным веянием укротить нечестие и злобу, гнездившуюся в Боярской думе. Выбор первосвятителя Русской Церкви казался ему наилучшим.
Святитель долго отказывался возложить на себя великое бремя предстоятеля Русской Церкви. Духовной близости с Иоанном он не чувствовал. Он пытался убедить царя уничтожить опричнину, Грозный же старался доказать ему ее государственную необходимость. Наконец, Грозный царь и святой митрополит пришли к уговору, чтобы святому Филиппу не вмешиваться в дела опричнины и государственного управления, не уходить с митрополии в случаях, если царь не сможет исполнить его пожеланий, быть опорой и советником царя, как были опорой московских государей прежние митрополиты. 25 июля 1566 года свершилось посвящение святого Филиппа на кафедру Московских Святителей, к сонму которых предстояло ему вскоре присоединиться.
Иоанн Грозный, один из величайших и самых противоречивых исторических деятелей России, жил напряженной деятельной жизнью, был талантливым писателем и библиофилом, сам вмешивался в составление летописей (и сам внезапно оборвал нить московского летописания), вникал в тонкости монастырского устава, не раз думал об отречении от престола и монашестве. Каждый шаг государственного служения, все крутые меры, предпринятые им для коренной перестройки всей русской государственной и общественной жизни, Грозный стремился осмыслить как проявление Промысла Божия, как действие Божие в истории. Его излюбленными духовными образцами были святой Михаил Черниговский (память 20 сентября) и святой Феодор Черный (память 19 сентября), воины и деятели сложной противоречивой судьбы, мужественно шедшие к святой цели, сквозь любые препятствия, встававшие пред ними в исполнении долга перед Родиной и перед Святой Церковью. Чем сильнее сгущалась тьма вокруг Грозного, тем решительнее требовала его душа духовного очищения и искупления. Приехав на богомолье в Кириллов Белозерский монастырь, он возвестил игумену и соборным старцам о желании постричься в монахи. Гордый самодержец пал в ноги настоятелю, и тот благословил его намерение. С тех пор всю жизнь, писал Грозный, "мнится мне, окаянному, что наполовину я уже чернец". Сама опричнина была задумана Грозным по образу иноческого братства: послужив Богу оружием и ратными подвигами, опричники должны были облачаться в иноческие одежды и идти к церковной службе, долгой и уставной, длившейся от 4 до 10 часов утра. На "братию", не явившуюся к молебну в четыре часа утра, царь-игумен накладывал епитимию. Сам Иоанн с сыновьями старался усердно молиться и пел в церковном хоре. Из церкви шли в трапезную, и пока опричники ели, царь стоял возле них. Оставшиеся яства опричники собирали со стола и раздавали нищим при выходе из трапезной. Слезами покаяния Грозный, желая быть почитателем святых подвижников, учителей покаяния, хотел смыть и выжечь грехи свои и своих соратников, питая уверенность, что и страшные жестокие деяния вершатся им ко благу России и торжеству Православия. Наиболее ярко духовное делание и иноческое трезвение Грозного раскрывается в его "Синодике": незадолго до смерти по его велению были составлены полные списки убиенных им и его опричниками людей, которые были затем разосланы по всем русским монастырям. Весь грех перед народом Иоанн брал на себя и молил святых иноков молить Бога о прощении его исстрадавшейся души.
 

dr.hamelion

Well-Known Member
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:2.416
Реакции:1
Баллы:0
Адрес: Волгоград
Самозванное иночество Грозного, мрачным игом тяготевшее над Россией, возмущало святителя Филиппа, считавшего, что нельзя смешивать земного и небесного, служения креста и служения меча. Тем более, что святой Филипп видел, как много нераскаянной злобы и ненависти скрывается под черными шлыками опричников. Были среди них и просто убийцы, очерствевшие в безнаказанном кровопролитии, и мздоимцы-грабители, закоренелые в грехе и преступлении. Попущением Божиим история часто делается руками нечестивцев, и как бы ни желал Грозный обелить пред Богом свое черное братство, кровь, пролитая его именем насильниками и изуверами, взывала к небу.
Святитель Филипп решился противостать Грозному. Это было связано с новой волной казней в 1567 - 1568 годах. Осенью 1567 года, едва царь выступил в поход на Ливонию, как ему стало известно о боярском заговоре. Изменники намеревались захватить царя и выдать польскому королю, уже двинувшему войска к русской границе. Иоанн Грозный сурово расправился с заговорщиками и вновь пролил много крови. Грустно было святому Филиппу, но сознание святительского долга понуждало его смело выступить в защиту казненных. Окончательный разрыв наступил весной 1568 года. В Неделю Крестопоклонную, 2 марта 1568 года, когда царь с опричниками пришел в Успенский собор, как обычно, в монашеских облачениях, святитель Филипп отказался благословить его, но стал открыто порицать беззакония, творимые опричниками: "учал митрополит Филипп с государем на Москве враждовати об опричнине". Обличение Владыки прервало благолепие церковной службы. Грозный в гневе сказал: "Нам ли противишься? Увидим твердость твою! - Я был слишком мягок с вами", - добавил царь, по свидетельству очевидцев.

Царь стал проявлять еще большую жестокость в преследовании всех противившихся ему. Казни следовали одна за другой. Участь святителя-исповедника была решена. Но Грозный хотел соблюсти канонический порядок. Боярская дума послушно вынесла решение о суде над Главой Русской Церкви. Над Митрополитом Филиппом был устроен соборный суд в присутствии поредевшей Боярской думы. Нашлись лжесвидетели: к глубокой скорби святителя, это были иноки из возлюбленной им Соловецкой обители, его бывшие ученики и постриженики. Святого Филиппа обвиняли во множестве мнимых преступлений, до колдовства включительно. "Я - пришелец на земле, как и все отцы мои, - смиренно отвечал святитель, - готов страдать за истину". Отвергнув все обвинения, святой страдалец пытался прекратить суд, объявив о добровольном сложении митрополичьего сана. Но отречение его не было принято. Мученика ждало новое поругание. Уже по вынесении приговора о пожизненном заточении в темнице, святого Филиппа заставили служить Литургию в Успенском соборе. Это было 8 ноября 1568 года. В середине службы в храм ворвались опричники, всенародно зачитали соборное осуждение, порочившее святителя, сорвали с него архиерейское облачение, одели в рубище, вытолкали из храма и на простых дровнях отвезли в Богоявленский монастырь. Мученика долго томили в подвалах московских монастырей, ноги старца забивали в колодки, держали его в оковах, накидывали на шею тяжелую цепь. Наконец, отвезли в заточение в Тверской Отрочь монастырь. Там год спустя, 23 декабря 1569 года, святитель принял мученическую кончину от руки Малюты Скуратова. Еще за три дня святой старец предвидел окончание своего земного подвига и причастился Святых Тайн. Мощи его были преданы земле первоначально там же, в монастыре, за алтарем храма. Позже совершилось перенесение их в Соловецкую обитель (11 августа 1591) и оттуда - в Москву (3 июля 1652).
Память святителя Филиппа праздновалась Русской Церковью с 1591 года в день его мученической кончины - 23 декабря. С 1660 года празднование было перенесено на 9 января.
 

dr.hamelion

Well-Known Member
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:2.416
Реакции:1
Баллы:0
Адрес: Волгоград
История храма святителя Филиппа, митрополита Московского, в Мещанской слободе города Москвы



Первоначально, в 1652 году, по перенесении мощей святителя Филиппа в Москву, была построена деревянная церковь. Место, где был постороен храм святителя Филиппа, находилось на землях, принадлежащих Троице-Сергиеву монастырю. В храме служили до 1689 года, и когда она обветшала, ее разобрали, и в 1691 году выстроили каменную. Придел Алексия, Человека Божия, был освящен в 1710 году. В 1750 году настоятель храма иерей Иоанн Федоров с прихожанами просили о перестройке придела преподобного Алексия.
При московском митрополите Платоне (Левшине) в 1777 году храм начали перестраивать. К работе был привлечен известный архитектор М.Ф.Казаков. Он предложил оставить нетронутой трапезную, а разобрать только главную часть храма конца XVII века. Согласно справке из Московской Духовной Консистории, нынешняя церковь "построена 1788 года тщанием священников Максима Дионисиева и Иоанна Сергеева, приношениями прихожан и посторонних дателей". В 1750-х годах Максим Дионисиев был диаконом церкви свт. Филиппа. С 1760-х годов в документах значится уже священником этой церкви. Отец Максим был весьма деятельным и уважаемым священником. В настоятельство иерея Максима храм обветшал и потребовал срочной перестройки, о чем свидетельствует сохранившееся его с прихожанами прошение на имя митрополита Московского Платона: "Генваря 20 дня 1777 года, поданным Вашему Высокопреосвященству от нас прошением представлено об означенной нашей приходской церкви убогих местах, а особливо в святом алтаре от самого почти фундамента, даже до свода оказались немалые расседины, кои время от времени умножаются, наводя крайнюю опасность. и что по счиненному с общаго нашего согласия архитектором Матвеем Федоровичем Казаковым осмотру, повреждение оной церкви оказалось от слабого фундамента, отчего по мнению ево, архитектора, необходимо следует настоящую церковь со старым алтарем, исключая трапезу и имеющийся при оной придел, всю до фундамента разобрать и вновь постороить. И ныне поспешествующу Божию благополучию и Вашему архипастырскому благословению, собрано и приуготовлено, как материалов, так и наличных денег всего более пяти тысяч рублев. Того ради, Вашего Высокопреосвященства, милостивого  архипастыря, покорнейше просим вышеозначенную нашу приходскую церквь разобрать и оную понову возобновить".
Строительство по проекту М.Ф.Казакова и под руководством архитектора С.Карина длилось 10 лет, и к 1787 году был выстроен величественный храм в стиле раннего классицизма. Построенная церковь свт. Филиппа, митрополита Московского в Мещанской слободе, на месте старого одноименного храма XVII века, при трапезной 1752 года, была задумана в качестве домовой церкви подворья митрополита Платона, но проект подворья остался неосуществленным.
Внутреннее пространство храма поражало обилием лепнины, полукольцами колонн, высоким светлым куполом, прорезанными окнами-люкарнами. Нужно добавить, что стройная гармония архитектурных форм создает еще и великолепный акустический эффект. Иконостас в своей нижней части принадлежал Казакову, верхняя часть была выполнена в конце XIX века.
Вновь построенная церковь была освящена в 1788 году. В 1827 году на средства князя Долгорукова к трапезной был пристроен придел преподобного Сергия Радонежского . ВXIX веке на территории храма были построены дома церковнослужителей. В 1889 году купцом Н.Ф.Степановым была постороена богадельня.
В 1896 году при церкви свт. Филиппа была открыта церковно-приходская школа, об этом сообщали Московские церковные ведомости: "...прошлый 1896-1897 учебный год ознаменовался открытием нескольких церковно-приходских школ в Московской епархии, как в самой столице, так и в уездах губернии. В городе Москве, с началом учебного года, открыта церковно-приходская школа в Филипповской, что в Мещанской слободе церкви. Вновь открытая школа совершает свою деятельность под руководством Совета Кирилло-Мефодиевского братства учителей и учительниц...".
Помимо церковно-приходской школы в приходе существовали Николаевский детский приют Московского благотворительного общества, Городское начальное училище и Железнодорожное училище, где должность законоучителей исполняли члены причта храма свт.Филиппа.
При храме находились дома причта, здание церковно-приходской школы и богадельни.
После революции 1917 года для Церкви наступила эпоха разрушений. Храм свт.Филиппа был закрыт в 1939 году. После войны на месте домов священнослужителей была построена школа. При строительстве спорткомплекса "Олимпийский" было снесено все, кроме самого здания храма. В храме находилось государственное учреждение.
С апреля 1991 года в храме возобновились богослужения. 16 июля 1992 года, в день праздника перененесения мощей свт. Филиппа, храм был освящен Святейшим Патриархом Московским и всея Руси АлексиемII. С 1993 года было начато восстановление внутреннего убранства и территории храма. В 1994 году был освящен придел преп. Сергия Радонежского.
К 1997 году было закончено строительство часовни и двух зданий комплекса "Сибирского подворья", которое знаменует собой духовное единение Москвы и сибирских земель. 
В деле реставрации храма и возрождения прихода следует особо отметить усердие первого настоятеля храма свт. Филиппа иерея (впоследствии иеромонаха) Марка (Клименко). Дарованные ему от Бога таланты он всецело вложил в возрождение храма и прихода. Он рано ушел из жизни (6 октября 1998 года, в возрасте 40 лет). Ближайшим помощником в деле воссоздания храма был нынешний староста Владимир Иванович Акиньшин.
В настоящее время в храме продолжаются реставрационные работы. К декабрю 1993 года по эскизам художника-реставратора В.В. Филатова был расписан придел преп. Сергия Радонежского. Придел преп. Алексия Человека Божия расписан под руководством художника-иконописца И.П. Ярославцева. Иконостасы северного и южного приделов написаны художником-иконописцем Н.И.Архиповым. Летом 2003 года заново обустроена вся территория в пределах ограды храма с заменой газона, высадкой деревьев и кустарников. К началу 2005 года  под руководством иконописца В.А. Ермилова была закончена роспись трапезной части храма между приделами преп. Алексия Человека Божия и преп. Сергия Радонежского.
Возрожденный храм продолжает радовать своей красотой многих москвичей и гостей столицы, верующие всегда могут сотворить здесь тихую сердечную молитву.
 

dr.hamelion

Well-Known Member
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:2.416
Реакции:1
Баллы:0
Адрес: Волгоград
МОЛИТВЫ И АКАФИСТЫ СВЯТИТЕЛЮ ФИЛИППУ,
МИТРОПОЛИТУ МОСКОВСКОМУ И ВСЕЯ РОСИИИ


Святитель Филипп, митрополит Московский. Икона и ее фрагмент
Московские письма. XIX в. Дерево, темпера. 31,5 х 25,5 ГМПИ №323



Избранный от Господа Российских первопрестольников преемниче, подвигом славным исповедничества твоего озаривый православную Церковь Христову, темже и от Бога нетлением мощей твоих прославленный, отче наш святителю Филиппе! Похваляем дивнаго во святых своих Господа, и тя величаем, яко усердного пред Христом Богом молитвенника, великого пастыря и чуднаго мученика, и от всего сердца вопием ти: радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Икос 1

Ангельския силы радовахуся на небеси чистому и святому житию святителю отче наш Филиппе, видяще, яко ты еще юн сый леты, кротость дивную и святое благочестие явил еси, и прославляху Господа тако благоволившего о тебе. Мы же с ними сликовствуя, восхваляем тя, зовуще сице: Радуйся, благочестивых родителей плод благословенный- радуйся, от рождения благодатию Божией покровенный. Радуйся, Господа от юности своей возлюбивый- радуйся, избранный сосуд Того от младости бывый. Радуйся, от отрочества чистым житием Господеви угодивый- радуйся, книжным научением слова Божия себе питавый. Радуйся, службы Божии неленостно посещавый- радуйся, играм детским нимало же внимавый. Радуйся, благочестивых родителей твоих радость и утешение- радуйся, знавших тя похвало и удивление. Радуйся, яко о тебе ангельския силы радуются- радуйся, яко тебе темнообразнии демони ужасаются. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 2

Видел еси, блаженне Филиппе, во граде Москве храмов Божиих благолепие, обителей иноческих украшение, святых мощей и икон почитание, умилялся еси сердцем твоим и купно с материю твоею службы церковныя посещая, храмы Божии зело возлюбил еси. И тако во благочестии возрастая, тщался еси Отечествия Небеснаго достигнути, идеже Господь во славе пребывает, идеже непрестанно ангельская песнь: Аллилуиа.

Икос 2

Разум твой молитвою и словом Божиим умудряя, Филиппе премудре, отрок кроток и благонравен был еси. Сего ради возлюби тя царь Иоанн, яко отрасль высокородную, в послужение престолу своему приблизи и яко друга своего, почте тя. Ты же славу мира сего ни во чтоже вменяя, единаго, еже на потребу душевную искал еси, темже и сицевых ублажений достоин явился еси: Радуйся, от детства твоего добрый и благочестивый рабе Христов. Радуйся, от юности твоея воспитанный в хранении постов. Радуйся, мира сего душетленныя радости отринувый- радуйся, к взысканию добродетелей себе подвигнувый. Радуйся, не возносивыйся к тебе дружеством- радуйся, душевредную гордость отгнавый духовным мужеством. Радуйся, евангельских добродетелей вместилище- радуйся, благодати Божия чистое приятелище. Радуйся, мудрость евангельскую стяжавый- радуйся, старших себе всегда почитавый. Радуйся, нищих и убогих зело возлюбивый- радуйся, чистоту и целомудрие в други своя вменивый. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 3

Силою Божия благодати влекомь, сердцем твоим познал еси, угодниче Божий, мира сего суету, любовь царскую к себе видяй и со избранными того слугами общение имея, услады душевныя в сих прелестех не обрел еси, но сердцем твоим о иночестем житии помышляя, благодатныя помощи от Господа просил еси, и тою укрепляемь, взывал еси благодателю Богу: Аллилуиа. 

Икос 3

Имеяй возраст совершен, блаженне Филиппе, во храме Божием глас Евангелия Господня услышал еси: не можете Богу работати и мамоне, абие Божию призыву повинуяся, во уметы вся вменивый, служение царское, дом отчий и свое высокородие оставил еси и в нищетнеобразе с молитвою на устех ко обители чудотворцев Соловецких устремился еси- таковому твоему послушанию Господеви удивляющеся, восхваляем тя сице: Радуйся, яко узким путем за Христом последовал еси- радуйся, яко Отечествия Горняго достигнути возжелал еси. Радуйся, руце твои на рало Господне возложивый- радуйся, вспять лица твоего николиже обративый. Радуйся, кротость и смирение Господни сопутниками себе имевый- радуйся, богатство и славу мира сего презревый. Радуйся, Христовой нищете смиренно себе покоривый- радуйся, Господа, Спасителя своего, паче дома и родителей твоих возлюбивый. Радуйся, царя земнаго и сладостей житейских свободивыйся- радуйся, Царя Небеснаго законом и заповедьми оградивыйся. Радуйся, добрый странниче ко Отечествию Небесному- радуйся, безбоязненный путниче ко отоку Соловецкому. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 4

Буря помышлений сумнительных найдя на тя, святителю Филиппе, егда Господь, сердца любящих его испытуяй, не допусти тя доити до обители Соловецкия, к нейже стопы твоя направил еси. Ты же унынию не вдався, но единому от жителей земли Новгородския пасти овцы его прилепивыйся и радостно вся терпевый Господа ради, в веселии сердца Христу, всемирному Пастырю, ангельскую воспел еси песнь: Аллилуиа. 

Икос 4

Слышал еси на езере Онежстем о подвизех иноков обители Соловецкия и желанием зело загоревся, отче святителю Филиппе, потрудитися во обители сей, устремился еси ко отоку Соловецкому, егоже достигнувый с радостию сердечною, смиренныя ради мольбы твоея, прият был еси во обители игуменом и братиею, идеже в радости и смирении послушание проходил еси и своея воли до конца отреклся еси. Сего ради глаголем тебе похвалы сицевыя: Радуйся, суету мира сего оставивый- радуйся, обители Соловецкия достигнувый. Радуйся, яко высокородие твое сокрыл еси- радуйся, яко во обители игуменом и братиею любовне прият был еси. Радуйся, яко кроткаго тя послушника име Соловецкая обитель- радуйся, яко в поте лица твоего, трудов был еси любитель. Радуйся, сечением дров смиренномудрие стяжавый- радуйся, копанием земли и ношением камения плоть твою смирявый. Радуйся, скаредная места со усердием очищавый- радуйся, послушанием братии кротость ангельскую стяжавый. Радуйся, Христовых заповедей добрый исполнителю- радуйся, церковных заветов усердный хранителю. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 5

Богомыслие пустынное к послушанию твоему приложил еси, отче наш Филиппе, сего ради сочисли тя игумен ко избранному стаду иноков Соловецких. Ты же, со страхом обеты иноческия изрекая, о содействии Божия благодати молился еси и со слезами умиления ко Господу взывал еси: Аллилуиа. 

Икос 5

Видеша тя игумен и братия, яко воистинну сосуд избранный Божия благодати, егда чин ангельский восприяв, подвигов твоих не оставил еси, отче преподобне, но многообразными деяньми плоть твою усмиряя, в молитвах и трудех преуспевал еси. Егда же иноцы начаша восхваляти тя, ты же, людския славы не любяй, удалился еси в пусто место и тамо в молитвах, посте и богомыслии пребывал еси. Мы же таковым подвигом твоим дивящеся, не престанем славити тя: Радуйся, монашеского жития истинный ревнителю- радуйся, иноческих обетов пламенный исполнителю. Радуйся, деннонощными подвиги плоть твою духу покоривый- радуйся, молитве Иисусовой зело прилежавый. Радуйся, к богомыслию твоему деяния приложивый- радуйся, терпению иноческаго жития всех научивый. Радуйся, древним подвижником усердный подражателю- радуйся, небрегущих о спасении душевнем строгий обличителю. Радуйся, на Господа все упование свое возлагавый- радуйся, сладостным общением молитв к Нему дух твой питавый. Радуйся, Божия Матере любимиче- радуйся, ангелов собеседниче. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 6

Проповедник словом и делом жития монашескаго был еси, отче святителю Филиппе, сего ради престарелый игумен Алексий с братиею умолиша тя сан священный и начальство над обителию прияти, да тобою святая обитель пресветло славится в Православной Руси, яко да иноцы и мирстии людие в ней молящеся духовне возрастают и от силы в силу преходяще, воспевают Христу Богу: Аллилуиа. 

Икос 6

Возсиял еси яко светило многосветлое во обители Соловецстей, егда начальство во оной восприял еси, святителю наш Филиппе, не устрашился бо еси великаго бремене правления, но во всем образ добрыя жизни подавая, наставял еси братию подвигом иноческим. Сего ради восписуем ти похвалу сицевую: Радуйся, обители Соловецкия мудрый управителю- радуйся, братиям твоим духовным кроткий и смиренный учителю. Радуйся, стадо Христово иноков от волков хищных ограждавый- радуйся, скорби и радости их в сердце вмещавый. Радуйся, о вечном спасении братии ко Господу взывавый- радуйся, к житию по законам евангельским выну их понуждавый. Радуйся, пастырю добрый, тяготы ближних своих смиренно носивый- радуйся, уставы отеческия во обители твоей сохранивый. Радуйся, иноков добрых искусный водителю- радуйся, строптивых и непокоривых строгий смирителю. Радуйся, Христовы любве и мира небеснаго благовестниче- радуйся, Христовы правды твердый поборниче. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 7

Хотящих восхвалити подвигов трудов твоих и чудная деяния, вразуми нас, святителю Христов Филиппе, недоумеем бо изрещи достойныя тебе хвалы. Обаче во всех трудех и подвизех благодать Божию в тебе видяще, воспеваем о тебе Христу Богу: Аллилуиа. 

Икос 7

Новаго Зосиму име тя братия Соловецкия, отче преподобне, душею бо присно в Господе живый, в молитвах всегда пребывал еси, обаче строительства монастырскаго не небрегл еси, святителю Филиппе, новыя храмы устрояя и благоукрашая, скиты и здания для иноков, безмолвия ищущих, созидая и вся, яже на потребу, добре устрояя. Такому неусыпному доброделанию дивящеся, велегласно восхваляем тя сице: Радуйся, Савватию преподобному пустыннолюбием и духовным преуспеянием подобный- радуйся, великому Зосиме игуменством и устроением обители равный. Радуйся, преподобному Герману в вере и твердом уповании на Господа подражавый- радуйся, всех подвижников Соловецких добродетели стяжаый. Радуйся, храм устроивый Богоматере, честнаго Ея Успения- радуйся, собор воздвигнувый Спасова Преображения. Радуйся, пустыни имене Иисусова и скитскаго жития на островех основателю- радуйся, радуйся, старцем безмолвия ищущим, добрый и верный управителю. Радуйся, Таин Божиих дивный совершителю- радуйся, чад твоих духовных благодатный учителю. Радуйся, яко явления Пресвятыя Богородицы сподобился еси- радуйся, яко видением Спасителя в венце терновнем и ризах червленых о предлежащем тебе подвизе извещен был еси. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 8

Странник безвестен у врат обители Соловецкия явился еси, Филиппе блаженне, обаче славно имя твое содеяся: град Москва и вся земля Российская позна в тебе добродетелей духовных сокровище. Сего ради вождь духовный был еси всея Руси Православныя и всем спасения ищущим, во еже взывати с тобою вкупе Триединому Богу: Аллилуиа. 

Икос 8

Всем сердцем твоим и святою любовию твоею послужил еси обители преподобных Зосимы и Савватия, отче досточудне, о нуждах ея зело прилежал еси и о сих царя Иоанна извещаше, он же, ведая о подвизех твоих и юношеския дружбы вспоминая, обитель твою одари. Жителие же града Москвы усердно обители служаху, притекающе к молитвенному заступлению твоему, и восхваляюще тя сице: Радуйся, от царских чертогов до иноческия нищеты себе смиривый- радуйся, земную честь и славу на богатство неоскудеваемое пременивый. Радуйся, житием твоим терпения образ иноком явивый- радуйся, подвиги твоими к Небесному Отечествию их руководивый. Радуйся, Божественныя Литургии благоговейный служителю- радуйся, слова Божия усердный изъяснителю. Радуйся, родительницу твою иноческими подвиги возвеселивый- радуйся, к иноческому житию советом твоим вскоре ю склонивый. Радуйся, столпе православия непоколебимый- радуйся, истины поборниче непреодолимый. Радуйся, утешение скорбящих и крепкая оградо обидимым- радуйся, защищение твердое и отрадо всем ненавидимым. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 9

Всяк возраст и чин града Москвы зело возрадовася, егда услышано бысть о приятии тобой сана первосвятителя Российския Церкви, всем бо людем ведомо бысть прежнее твое к царю приближение и от него почитание. Сего ради упования и радости великия исполнишася, яко новый святитель усердный заступник обидимых и правды ради гонимых пред грозным царем будет, Всемилостивому Богу благодарственную песнь возгласиша: Аллилуиа. 

Икос 9

Ветий многовещанных гласы не возмогут достойно изрещи труды и скорби твоя, первосвятителю Христов Филиппе, грозный бо царь во дни тыя возмути державу свою злою опричниною и сердца зело устраши. Ты же неправду цареву видев и насилием людем творимое слышав, дерзновенно глас свой возвысил еси, кротко царя вразумляя убиения неповинных прекратити. Людие же, видяще твое дерзновенное пред грозным заступление, радостно от сердец своих к любви твоей вопияху сице: Радуйся, яко истинный архиерей был еси Христа Бога- радуйся, яко новый Моисей, понесе бремя тяжкое русскаго народа. Радуйся, пастве твоей словеса закона Христова усердно изъяснявый- радуйся, о овцах словеснаго стада твоего пастырское попечение явивый. Радуйся, российский Златоусте, суда Христова и правды его провозвестниче- радуйся, царя и людей русских богомудрый наставниче. Радуйся, непокоряющихся закону Господню запретителю- радуйся, грознаго царя искренний нелицемерный друже и учителю. Радуйся, злыя опричины безбоязненный обличителю- радуйся, обидимых и скорбящих защитниче и утешителю. Радуйся, яко Российския страны оружие духовное был еси- радуйся, яко любовию твоею ко Христу Богу народную любовь к себе стяжал еси. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 10

Спасти восхотев словесное стадо твое от свирепства царскаго, святителю Христов Филиппе, яко истинный пастырь положити душу за овцы своя присно готовый, царскую ярость всенародно в кротость преложити тщался еси, гнев же его неукротимый к тебе и к пастве твоей видев, к подвигу мученическому преуготовлял еси себе, умиленным сердцем и чистыми усты Господу победную песнь воспевая: Аллилуиа. 

Икос 10

Стеною крепкою терпения и мужества твоего ограждаемь был еси, святителю отче Филиппе, ибо грозный царь возгневася на тя зело во храме честнаго Успения Богоматери, егда ты новое беззаконие царское обличил еси, и опричника глумлящася укорил еси. Тогда лукавыми опричники сана святительскаго лишен был еси, биение, поругание приял еси и во изгнании в темнице монастыря Отроча заключен был еси, духовныя же чада твоя в поругании и злострадании тя видяще, жалостными слезами возглашаху тебе: Радуйся, Российския страны крепкое оружие духовное- радуйся, светлое зерцало правды церковныя. Радуйся, неправедную ярость царскаго гнева кротостию утишивый- радуйся, пламенем гнева Господня враги твоя опаливый. Радуйся, страха ради человеча, двери правды николиже затворивый- радуйся, пастырю наш, вся любяй и всеми любимый. Радуйся, яко пророку Илии и Предтечи Господню во обличении царя уподобился еси- радуйся, яко он обличения твоего на время устыдился еси. Радуйся, святителю Амвросию во обличении единонравный- радуйся, Златоустому Иоанну в безчестии и изгнании равный. Радуйся, благий наш и великий российский святителю- радуйся, благоглаголивый наш и благодатный учителю. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 11

Пение хвалебное приносим ти от смиренных сердец наших мученическия ради кончины твоея, дивный наш исповедниче и первосвятителю Филиппе, весть бо о смерти твоей во Отрочи монастыре от задушения лукавым опричником царским дойде до града Москвы и обители Соловецстей, а с нею же и до всей Руси Православной. Тогда вси со многими слезами страдальческую кончину твою прославляху, премудрому Господу сладчайшую ангельскую песнь воспевающе: Аллилуиа. 

Икос 11

Светозарное небо прият по страдании дух твой, великий святителю Филиппе, честныя же мощи твоя благодатным светом исцелений и чудотворений возсияша. Первие бо обитель Соловецкая насладися обилием чудес твоих, послежде град Москва, егда многоцелебныя мощи твоя вонь пренесошася, и тамо до ныне с верою притекающим к ним многоразличная исцеления обильно источают. К ним же мы грешнии припадающе, молимся тебе: просвети и научи нас в похвалу тебе глаголющих сице: Радуйся, мощей твоих пренесением из Отроча монастыря братию обители Соловецкия утешивый- радуйся, возвращением твоих мощей во град Москву благодать Божию умноживый. Радуйся, прославлением святых мощей твоих все отечество наше возвеселивый- радуйся, чудесы и нетлением мощей твоих веру и благочестие в стране нашей укрепивый. Радуйся, Христовым святителем Петру, Алексию и Ионе единонравный- радуйся, подвигом твоим священномученику Ермогену равный. Радуйся, по скорбных трудех твоих обретый небесныя радости- радуйся, чистою твоею душею вселивыйся в райския сладости. Радуйся, звездо светозарнаго солнца Христа, земли Русстей сияющая- радуйся, молитво о нас ко Господу неумолкающая. Радуйся, за отечество твое пред Господем милостивый печальниче- радуйся, Христоподражательнаго жития на земли наставниче. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 12

Благодать неистощимую и знамение непререкаемое яви нам Христос Бог в нетлении мощей твоих, угодниче Божий, святителю Филиппе, пред нимиже мы грешнии припадающе, молимся тебе: подаждь благодатную тишину Церкви Христовой и пастырем ея, да возмогут вверенное им стадо в православии наставляти и учити, житие свое во благочестии проводити, на благом пути спасения всегда пребывати, и дивнаго во святых своих Христа Бога славити, и ангельски Ему воспевати: Аллилуиа. 

Икос 12

Поюще дивное и праведное житие твое, труды и иноческия подвиги твоя во обители Соловецкой, прославляем дерзновение твое и ревность святительскую, восхваляем, почитаем исповедничество твое, ублажаем и мученическую кончину твою, отче святителю Филиппе, просим и молимся тебе, помози нам, отче святейший, во многоразличныя искушения, борения и напасти впадающим. Наипаче же укрепи и научи нас, да возможем святому твоему житию подражатели быти и благодарственно восхвалим тя сице: Радуйся, чистый и благовонный сосуд Святаго Духа бывый- радуйся, небесныя радости приобщивыйся и нас в печали сущих не забывый. Радуйся, в напастех и скорбех бедствующим нечаянное вспоможение- радуйся, разслабленным благодатное укрепление. Радуйся, яко молитвами твоими хромии хождаху- радуйся, яко тобою слепии зрение получаху. Радуйся, болезней многоразличных и недугов телесных исцеление- радуйся, правоверным пастырем в борьбе с неверием скорое защищение. Радуйся, земли Российския защитниче верный- радуйся, православия поборниче нелицемерный. Радуйся, яко святая обитель Соловецкая тобою славится- радуйся, яко град Москва и вся Русь православная тобою украшается. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче преславный. 

Кондак 13

О преславный пастырю и чудотворче, святителю Христов Филиппе! Приими ныне от нас грешных похвальное пение сие, и твоими святыми молитвами поющих тя в мире сохрани, в православии утверди, от бед и напастей избави, скорбь пути многобедственнаго жития нашего в радость претвори, волков сверепеющих на стадо Христово молитв твоих палицею отжени, крепкое стояние за Церковь и законы ея в нас обнови, да тако совершивше поприще своего спасения, сподобимся Христу Богу предстати и вкупе с тобою в селениих райских воспевати: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).
 

dr.hamelion

Well-Known Member
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:2.416
Реакции:1
Баллы:0
Адрес: Волгоград
Молитвы Свт. Филиппу, митрополиту Московскому

Молитва первая:

О пречестная и священная главо и благодати Святаго Духа исполненная, Спасово со Отцем обиталище, великий архиерее, теплый наш заступниче, святителю Филиппе, предстоя у Престола всех Царя и наслаждаяся света единосущныя Троицы и херувимски со ангелы возглашая песнь трисвятую, великое же и неизследованное дерзновение имея ко всемилостивому Владыце, моли спастися паствы Христовы людем, благостояние святых церквей утверди: архиереи благолепием святительства украси, монашествующыя к подвигом добраго течения укрепи, царствующий град и вся грады и страны добре сохрани, и веру святую непорочну соблюсти умоли, мир весь предстательством твоим умири, от глада и пагубы избави ны, и от нападения иноплеменных сохрани, старыя утеши, юныя настави, безумныя умудри, вдовицы помилуй, сироты заступи, младенцы возрасти, пленных возврати, немощствующыя и молящияся тебе от всех напастей и бед ходатайством твоим свободи: моли о нас Всещедраго и Человеколюбиваго Христа Бога нашего, да и в день Страшнаго Пришествия Его от шуияго стояния избавит нас, и радости святых причастники сотворит со всеми святыми во веки веков. Аминь. 

Молитва вторая:

О великий угодниче Христов святителю отче наш Филиппе, скорый помощниче и дивный чудотворче! Призри милостивно на ны многогрешныя, вемы бо, сердцем и усты и со благоразумным разбойником исповедуем, яко по делом нашим беды постигшия нас приемлем, сими бо временными скорбьми избежим по милосердию Господа вечныя муки, грешником уготованныя: сеяхом бо семена своевольнаго жития, пожинаем же терния скорбей. Обаче немощни есмы, и в покаяние теплое пришедше, молимся, да преложит Господь гнев Свой на милость и тебе, святителю Христов, усердно просим: пролей теплую молитву твою ко Христу Господу нашему, Емуже присно предстоиши и молишися о почитающих тя с любовию и уповающих на твое предстательство. Умоли праведнаго Судию, да защитит святую обитель сию, место, в нейже ты духовно породился еси, и путевождь иноком святаго места сего был еси. Упаси якоже добрый пастырь жезлом благости твоея разсеянныя овцы стада Христова и во дворы Господни всели я. Огради нас от соблазна ересей и расколов в православной Церкви нашей. Научи нас, во странствии сущих, горняя мудрствовати, а не земная, просвети разсеянный ум наш и на путь истины направи, охладевшее сердце наше любовию ко Господу и к ближним нашим согрей. Вдохни в нас ревность ко исполнению велений Божиих. Ослабленную грехами и нерадением волю нашу оживотвори благодатию Духа Всесвятаго. Православие укрепи, нападения лукавнуюших и беззаконных человек на Церковь Божию далече отжени. Отпадшия ветви от лозы Христовы с тою паки соедини, испроси у Христа Бога душам и телесем нашим здравие и крепость, болящим исцеление даруй, страждущих утеши, скорбящим мир и отраду покажи, плачущия радоватися сотвори, печальныя ликовствовати соделай, враждующих умиротвори, завистливыя милостивны покажи, всякия в нас неправды исправи. Изжени всякую крамолу и лукавыя советы нечестивых разруши, обаче тех в покаяние приведи. Архиереем и духовным пастырем, поставленным пасти стадо Христово Российския Православныя церкви, подаждь премудрость и праведное житие, якоже и сам сими добродетельми украшался еси, старыя поддержи, юныя научи и уцеломудри, и даруй им молитвами твоими трудолюбие, послушание и мирное жительство. Нам же всем радость присную о Господе подаждь, да терпением течем на предлежащий нам подвиг жития сего временнаго, взирающе на Начальника веры и Подвигоположника Господа нашего Иисуса Христа, Емуже буди слава, благодарение и поклонение, со безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
 
Тропарь, глас 4:

Первопрестольников преемниче, столпе православия, // истины поборниче, новый исповедниче, святителю Филиппе, // положивый душу за паству твою. // Темже яко имея дерзновение ко Христу, // моли за православныя люди чтущия достойно святую память твою.

Тропарь, глас 8 (перенесение мощей):

Радостный возсия день светлаго торжества: днесь церковная расширяются недра, приемлюще духовных даров неоскудеемо боготворное сокровище, струю благодатей неисчерпаемую, источника чудесем обильна, чудотворивыя и священныя мощи твоя, святителю Филиппе. Темже моли прославившаго тя Дародателя Христа Бога о воспевающих тя и кланяющихся священным мощем твоим.

Кондак, глас 3:

Православия наставника и истины провозвестника, Златоустаго ревнителя, Филиппа премудраго восхвалим, пищею словес своих разумно чада своя питающа, той бо языком хваления пояше, устнама же пение вещаше, яко таинник Божия благодати.
 
Divider

Personalize

Сверху Снизу